.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله جنتی از مصاحبه رئیس جمهور با کریستین امانپور انتقاد کرد


آیت الله جنتی گفت: ‌طبق فرموده قرآن باید به آنها گفت با این عصبانیت بمیرید این در حالی است که رفت و آمد مقامات آمریکایی مخفیانه انجام می‌شود و جرات ندارند بین مردم بیایند مردم آنها را تکه و پاره می‌ کنند. ابتکاری که رئیس جمهور در این سفر به خرج داد این بود که گفت ماشین ضد گلوله نمی‌خواهیم و می‌خواهیم بین مردم باشیم و از ماشین دستش را برای مردم تکان می‌دهد این خصوصیت عجیب وغریب است و برای دشمنان گران تمام می‌شود. می گویند که اینها اینقدر امنیت دارند و به مردم اعتماد دارند و امنیتشان را خدا حفظ می‌کند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به لبنان تزریق مقاومت به ملت فلسطین بود، گفت: هر شعاری که در استقبال از رئیس جمهور سر داده شد پتکی بر سر آ‌مریکا و اسرائیل بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، آیت‌الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران در سخنانی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم در هفته آینده اظهار داشت: این سفر با سفرهای قبل تفاوت‌هایی دارد، از جمله اینکه مدت زمان آن بیشتر است و این نشان اهمیتی است که مقام معظم رهبری به قم، مردم آن، حوزه علمیه، علما و فضلا می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع رهبرانقلاب دراین سفر گفت: مقام معظم رهبری در این سفر عنایتی دارد که از ظرفیت وسیع حوزه علمیه قم حداکثر بهره برداری شود. رشد علمی، تحصیلی، مدیریت قوی، رشد معنوی متناسب با رشد علمی باید در حوزه علمیه باشد. ما این انتظارات را از دانشگاه‌ها هم داریم.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: ایشان در این سفر عنایت ویژه‌ای دارند که حوزه علمیه برخوردار از معنویت متعالی باشد و در خور شان یک عالم، فاضل، مدرس و حوزه علمیه باشد.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه رهبر انقلاب در این سفر با مردم قم دیدار و از آنها تقدیر خواهند کرد، گفت: حوزه علمیه قم خیلی کمتر از ظرفیتش از آن استفاده می‌شود و بهره برداری از آن باید بیشتر شود.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به لبنان، استقبال از وی را بی‌نظیر خواند و گفت: عشق و شور مردمی در این استقبال فوق‌العاده و بی‌سابقه بود و اقشار مختلف در مراسم استقبال شرکت کرده بودند و این حکایت از تقویت وحدت اقشار مخلتف لبنان داشت که بسیار ارزشمند است.

وی درادامه یادآور شد: احمدی نژاد نمادی از انقلاب اسلامی و رشد یافتگان مکتب امام و رهبری و تربیت یافتگان نظام اسلامی با زیربنای اصول اسلام ناب محمدی(ص) و اصول دفاع جانانه از مظلومان و مبارزه با مستکبران و ظالمان بود.

سخنران نماز جمعه تهران با اشاره به مسئله فلسطین و تاکید رئیس جمهور در این سفر نسبت به حمایت از مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد: تنها کشوری که بی‌دریغ از ملت مظلوم فلسطین حمایت کرد، جمهوری اسلامی ایران بوده و طبیعی است که وقتی مردم لبنان این نماد انقلابی را می‌بینند از آن استقبال کنند. هر شعاری که در استقبال از رئیس جمهور سر می‌دادند پتکی بر سر آمریکا و اسرائیل بود. زیرا این حرکت درمرز اسرائیل انجام گرفت. آنگاه ببینید عصبانیت اسرائیل و آمریکا چقدر است.

احمدی نژاد گفت ماشین ضد گلوله نمی خواهم

آیت الله جنتی گفت: ‌طبق فرموده قرآن باید به آنها گفت با این عصبانیت بمیرید این در حالی است که رفت و آمد مقامات آمریکایی مخفیانه انجام می‌شود و جرات ندارند بین مردم بیایند مردم آنها را تکه و پاره می‌ کنند. ابتکاری که رئیس جمهور در این سفر به خرج داد این بود که گفت ماشین ضد گلوله نمی‌خواهیم و می‌خواهیم بین مردم باشیم و از ماشین دستش را برای مردم تکان می‌دهد این خصوصیت عجیب وغریب است و برای دشمنان گران تمام می‌شود. می گویند که اینها اینقدر امنیت دارند و به مردم اعتماد دارند و امنیتشان را خدا حفظ می‌کند.

دبیرشورای نگهبان این سفر را حاوی پیام برای اسرائیل و‌آمریکا و دشمنان اسلام دانست و گفت: این سفر پیام مقاومت در مقابل دشمن نیز داشت.احمدی نژاد خودش چهره مقاوم و نترس درمقابل دشمن بوده وهیچگاه مقابل دشمن احساس حقارت نکرده است. نظام جمهوری اسلامی نیز در مقابل دشمن تواضع نمی‌کند و تسلیم نمی‌شود.این سفر پیام حمایت از فلسطین به همراه داشت که ای مردم فلسطین شما تنها نیستید این سفر تزریق مقاومت به ملت فلسطین بود.

وی گفت: بخش عظیمی از این استقبال مردمی به وسیله مرد شجاع و نترس و ولایتمدار، سید حسن نصرالله بوده است. قبل از مقاومت‌هایی که در لبنان به وسیله حزب‌الله انجام شد، این خبرها نبود. مردم احساس ترس و وحشت از اسرائیل می‌کردند و به جان هم می‌افتادند اما این مرد شریف که روحیه علوی در وجودش موج می‌زند حزب‌الله را مدیریت و رهبری کرد و قدرتش را در جنگ 33 روزه نشان داد و به لبنان و همه مسلمانان آبرو داد و باید از او تقدیر شود.
انتقاد از کریستین امانپور

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از مصاحبه رئیس جمهوربا کریستین امانپور تاکید کرد: این مصاحبه با آن خانم و وضعیت و سوابقی که دارد ناراحتم کرد و آن را تایید نمی‌کنم. وی با بیان اینکه این مصاحبه چه لزومی داشت، یادآور شد: برخی از مسایلی که در این مصاحبه مطرح شد مورد تایید نیست.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به فتوای مهم و ارزنده مقام معظم رهبری در جلوگیری از هتک نمادهای مورد احترام اهل سنت و توهین و اهانت به همسران پیامبر اسلام(ص) اشاره و یادآور شد:‌ این فتوا موج جدیدی را در جهان اسلام ایجاد کرد.

وی گفت: فرد نفهمی در لباس و کسوت روحانی شیعه سخنی گفت که به اسم شیعه تمام شد و مایه تفرقه شد این تفرقه‌ای است که دشمن دنبال آن است اما فتوای ایشان این توطئه را خنثی کرد و جهان اسلام خوشحال شد و علمای مصر اظهار علاقه کردند.

جنتی با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای این قانون در کشور یادآور شد: طبیعی است که این قانون اجرا می‌شود اما اینکه زمانش چه وقت است خدا می‌داند. اما همه می‌دانند اجرای آن به نفع است. یک جراحی است که خونریزی دارد و خونریزی آن باید به حداقل برسد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اما در اجرای این قانون دولتی‌ها خودشان کاری نکنند مردم ناراضی باشند. زمینه این وجود دارد که گرانی ایجاد شود اما هم اکنون قیمت برق و آب را خیلی بالا برده‌اند. دوسه و 4 برابر شده است من به وزیر تلفن زدم و نامه نوشتم اما جواب روشنی نگرفتم من می گویم این کار را نکنید اگر قرار است انجام بشود توضیح دهید تا مردم قانع شوند.

آیت‌الله جنتی درخطبه اول نمازجمعه  به بحث و بررسی سیره پیامبر درجنگ‌ها پرداخت و گفت: وجه مشترک جنگ‌ های اسلامی با جنگ‌های دنیا تنها در اسم آن است اما ماهیت آن از زمین تا آسمان متفاوت است.

وی گفت: در تمام درگیری‌های نظامی پیامبر تلفات مسلمین 150 نفر و تلفات دشمنان و مشرکان 250 نفر بوده است این بهت آور است زیرا رعایت می‌شد تا حداقل کشته را جنگها داشته باشند علت آن است که غرض از جنگ کشتار نبوده بلکه هدف برداشتن موانع بوده است.

جنتی ادامه داد:‌اهداف جنگهای بشری قدرت طلبی، توسعه گری و سلطه‌گری بوده است اما جنگهای پیامبر جهاد فی‌سبیل‌الله است. یک هدف جهاد فی سبیل‌الله در قرآن دفاع بوده و این آغاز حرکت نظام اسلامی بود.

وی گفت: وقتی به کسی یا کسانی ظلم می‌شود می‌توانند تا سر حد قیام نظامی خونین از خود دفاع کنند همچنین برای حاکمیت خدا و سلب حاکمیت انسان بر انسان وارد عمل شوند.

وی در پایان خطبه های نماز جمعه  ولادت امام رضا(ع) وشهادت آیت الله اشرفی اصفهانی را گرامی داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.